Förändring godkänd anläggning
Om det sker förändringar i din anläggning som är godkänd för tilldelning av elcertifikat behöver du informera Energimyndigheten senast 14 dagar efter förändringen. Förändring av uppgifter görs via Energimyndighetens e-tjänst Mina sidor.
Exempel på förändringar som ska rapporteras in:
- Byte av anläggnings-ID och nätområde
- Byte av ägare till en anläggning
- Byte av rapportör
- Byte av mätare
- Ombyggnation av anläggning (till exempel installation av fler solpaneler eller batterier)
- Produktionsökning
- Återkallelse av fullmakt
- Byte av kontaktperson
- Ändrade adressuppgifter
Obs! Eventuella ändringar av fakturaadressuppgifter rapporterar du in elektroniskt direkt i kontoföringssystemet Cesar.
Om förändringarna inte rapporteras in till Energimyndigheten kan det leda till att din anläggning inte kan tilldelas elcertifikat eller att elcertifikat tilldelas felaktigt.