Information om energi- och klimatrådgivningen på lättläst svenska
Här finns information om energi- och klimatrådgivningen. Rådgivningen ger tips om hur du kan att spara el och vara snäll mot miljön.
Om du har en fråga om hur du
ska värma upp ditt hus.
Eller en fråga om hur du kan spara el.
Då kan du kontakta
energi- och klimatrådgivningen.
Det är en tjänst som finns i hela Sverige.
Energi-och klimatrådgivningen kallas
för rådgivningen.
Rådgivningen hjälper:
- privatpersoner
- företag
- föreningar.
Rådgivningen svarar på frågor om:
- spara el
- värma upp ditt hem
- skaffa solceller
- minska påverkan på miljön och mycket mer.
Det är gratis att kontakta rådgivningen.
Om du vill ha hjälp eller tips
ska du kontakta rådgivaren där du bor.