Energi- och klimatrådgivningen på lättläst svenska
Rådgivningen ger tips om hur du kan att spara el och vara snäll mot miljön.
Energi-och klimatrådgivningen
kallas för rådgivningen.
Om du har en fråga om hur du
ska värma upp ditt hus.
Eller en fråga om hur
du kan spara el.
Då kan du kontakta
energi- och klimatrådgivningen.
Det är en tjänst som finns
i hela Sverige.
Vem kan få hjälp
av rådgivningen?
Rådgivningen hjälper:
- privatpersoner
- företag
- föreningar.
Rådgivningen svarar på frågor om:
- spara el
- värma upp ditt hem
- skaffa solceller
- hur du kan vara snällare
mot miljön och mycket mer.
Kontakta rådgivningen
Det är gratis att
kontakta rådgivningen.
Om du vill ha hjälp eller tips
ska du kontakta
rådgivaren där du bor.